Sunday, August 19, 2007

Stufstock5

O alta editie de Stufstock, cea de-a 5-a mai precise apropie de final- invitati din strainatate au fost multicei, insa dintre toti doar Dandy Warhols si Klimt 1918 mi-au placut. Nu stiu daca vor fi cei de la Dandy Warhols viitorii Rolling Stones,cum se spune - tot ce stiu e ca sound-ul lor ma atrage, chiar mai mult decat cel al R.S pe care-i respect pentru deceniile de muzica buna pe care ii au in spate, insa nu as putea sa ma declar un fan al lor. Acesti tineri, desi erau cazati la un hotel de 5 stele au preferat sa ramana sa doarma pe plaja, pentru ca ei stiu ca un hotel de enspe` mii de stele e rece, e impersonal, iar aceasta experienta a fost unica pentru ei, si nu le-a parut rau ca au inlocuit patul moale de hotel si room-service-ul cu nisipul de pe plaja si cateva beri.
Phoenix au dovedit inca odata ca inca au ceva de spus in rock-ul autohton, cei peste 50 de ani, nu i-au imbatranit, sunt inca tineri, desi ridurile si parul alb ar spune contrariul.
Kumm au avut de asemenea un recital de exceptie, au cantat o melodie cu tipa de la Dandy Warhols, au o muzica hipnotica, un cocktail absolut genial de stiluri imbinate in cel mai fericit mod. Nu a gresit cel care a spus ca sunt probabil cea mai buna trupa de rock tanara din Romania. As putea sta si asculta muzica lor ore si ore in sir, si sa ma simt la granita intre vis si realitate, sunt niste oameni in care viata clocoteste, iar eu imi simteam venele pe punctul de a exploda in fotoliul meu comfortabil de acasa (spre rusinea si mai ales disperarea mea n-am ajuns acolo) ma toropea o senzatie de melancolie si in acelasi timp, imi venea sa-mi ingramadesc cateva lucruri in rucsac, sa iau un tren la nimereala, si sa plec undeva departe, departe cu gandurile mele fugare.
Luna Amara, inca o trupa tare de tot. Nu, din pacate n-au cantat Rosu Aprins, doar Gri dorian si folclor de pe vechiul album si au venit cu piese nou-noute pline de nerv si nervi, destul de agresive as putea zice. Timpul se pare ca nu-i cruta nici pe ei, insa sunt vii, au o forta nebanuita, ascunsa in privirile incercanate de nesomn ce exulta din ei, sunt magnetici, daca se poate spune asa si reusesc intotdeauna sa-si electrizeze publicul, sa le transmita o anumita stare.
Travka, mi-au lasat un gust usor amar, ma asteptam sa aiba piese noi ceva mai bune, dar din pacate s-au blazat, sunt flasci, parca nu mai au aceasi energie ca in alte dati, poate fi doar o impresie gresita, dar mie asa mi s-au parut si imi placeau foarte mult in vremurile lor bune si momentan apuse.Versurile sunt inca interesante chiar si partea instrumentala e ok, dar exista o fisura undeva, nu reusesc sa-mi dau seama unde.
I-am lasat la urma pe Grimus, niste "pustani" din Cluj, care au venit incarcati de o energie debordanta, pe care au insuflat-o si publicului, cu piese in care se plonjeaza profund in sentimente care sunt traite intens, si totusi intr-o atmosfera de chill-out. Au fost o optiune laudabila a organizatorilor de a incheia cea de-a 3-a seara de festival intr-o nota zen, un fel de sedativ pentru simturi este muzica lor .
O absenta sesizabila din plin au fost Urma, care nu stiu din ce motive nu au fost prezenti, imi vine greu sa cred ca nu au fost invitati...Ar fi fost ink un plus pentru festival, care a fost per-total destul de reusit. Nu ma pronunt in ceea ce priveste trupele de heavy si hard rock pe care nu le-am vazut, si in ceea ce priveste hard-rock-ul si black metal-ul nu as putea sa spun ceva, pentru ca pur si simplu nu pot intelege rostul unui asemenea grad de violenta in versurile lor si nici idealul lor de haos.
In ceea ce priveste ultima seara nu sunt o mare iubitoare de jazz, imi place, dar mai mult live, n-as putea sta pana la 3 dimineata sa ascult jazz.
Cam atat despre Stufstock, sper ca la anul sa ma aflu in multime, chiar dak a ajuns si acesta un evniment destul de comercial, un eveniment la care au inceput sa apara figuri care n-au nimic in comun cu muzica de acolo, oameni veniti doar ca sa creeze impresii-prestatiile live si telul acestui eveniment cred ca merita timpul, banii si oboseala.

No comments: