Thursday, August 9, 2007

Movie time

Ora 11 noaptea. Ma plictisesc. La teve tocmai incepe un film, nemtesc, "Dezgoliti"... hmm, nu prea am incredere in productiile germane. Dar nu schimb postul. Sa vad cum e. Peste vreo 2 ore cand se termina nu-mi pare rau ca n-am schimbat canalul.
Trei cupluri, care se confrunta cu sindromul "dragostea dureaza trei ani" (bine, in cazul lor poate mai putin). Unul dintre cupluri organizeaza o cina la care-i invita si pe ceilalti, fiind prieteni buni. La un moment dat discutiile incep sa dreneze, si unul dintre tipi, Derek propune un joc (la care el si iubita lui nu participa activ): 2 cupluri in care partenerii si partenerele aveau trasaturi corporale asemanatoare sunt legati la ochi si trebuie sa-si recunoasca atingand corpul celorlalti care e partenerul sau partenera. Nu este un joc inocent, are o miza destul de mare, vreo 10.000 de marci, pentru care Derek (invidios pe situatia financiara a gazdelor) masluieste rezultatul jocului luandu-le mainile si refacand perechile in mod eronat , facand sa para ca fiecare si-a gresit partenerul. Bineinteles, aceasta situatie declanseaza o criza.
Fiecare are cate o problema, gazdele nu pot avea copii, iubita lui Boris castiga mai mult ca el, complexandu-l, Derek si partenera sa aventurile extraconjugale.
Insa fiecare isi da seama, in final ca desi "au gresit" corpurile partenerilor acesta nu este un semn cum ca nu ar tine indeajuns de mult la ei, pentru ca realizeaza ca toate corpurile sunt supuse degradarii, ca de fapt ei nu iubesc acele corpuri ci doar spiritul, trupurile neservind decat la implinirea iubirii carnale.
Toate cele 3 cupluri se redescopera, se reindragostesc de partenerii lor, pana si Derek si iubita lui, a caror relatie era ca si pierduta isi dau seama de faptul ca doar impreuna se simt bine, ca diminetile si serile , patul si cina sunt reci, insipide fara celelalt si legati la ochi isi redescopera atat trupurile, cat mai ales pe ei insisi.
Oare acest film in care totul pare a se desfasura sub egida ludicului, nu e destul de relevant? Nu e evident ca daca partenerii ar lasa pe un plan secund corpurile lor, si ar incerca sa descopere in fiecare zi inca ceva despre iubitul/iubita lor dragostea n-ar fi supusa rutinei si relatia sortita esecului?
Poate ca a incercat explice de ce "dragostea dureaza trei ani" si dupa parerea mea au reusit sa edifice publicul asupra acestei probleme destul de spinoase care exista de atata timp si care pe masura ce civilizatia avanseaza genereaza din ce in ce mai multe divorturi.
Da, stiu, este important sa gatesti, sa speli, sa fie casa frumos amenajata, dar ce faci daca relatia este mai mult decat subreda, daca mancarea ti se opreste in gat pentru ca te certi non-stop cu partenerul, daca somnul nu se lipeste de tine din cauza ca te culci nervos/nervoasa... fara un "te iubesc" si un "noapte buna!"? Poate ar fi de preferat niste rufe murdare, niste vase nespalate, putina dezordine, insa mai multe conversatii, mai multe mangaieri, mai multa intelegere, mai multe soapte de iubire decat tipete isterice cauzate de probleme marunte domestice... Problema e ca uitam sa iubim, ca lasam si acest sentiment sa se blazeze.
Ma insel?

4 comments:

capshuna said...

mai fata,de ce vorbeste gura fara tine? :)
si de ce te bagi in seama ca musca in curu' calului? unde ti se pare ca m-am luat asa tare de Mircea Badea?si nu,idolul meu nu este Gutza.cred ca este al tau si te scuzi zicandu-mi mie.:)))

nu obisnuiesc sa amenint din atata lucru.nu ma cunosti,anyway.iti dau un sfat:nu mai indrazni sa jignesti o persoana inainte de a o cunoaste.:)

[ sa-mi raspunzi la intrebarile de mai sus te rog.te-am pupat. ]

Cristina-Andreea Nourescu said...

1. Nu m-am inselat deloc knd ti-am zis k esti praf, dovada o face insasi exprimarea ta, de mahala.
2. Da, se poate sa fi gresit, probabil e Florin Salam sau vreun alt manelar, nu prea le stiu numele, ca nu ma pasioneaza...si nu stiu de ce , dar nu te cred cand spui ca nu esti fan gutza, iar ceea ce crezi tu despre mine , ma lasa rece.
3. Nu am de ce sa-mi cer scuze, pt ca, (pentru cultura ta generala) am dreptul la libera exprimare "garantat de Constitutie".
4. Daca iti doresti asa de mult o proteza in lipsa danturii, te anunt cu regret ca nu am de gand sa-ti fac aceasta favoare, si dak iti arde de-o paruiala, alegeti o prietena de ale tale care scuipa seminte, si zi-i in modul tau unic "hai fa, ne batem?"...cred k iti va indeplini dorinta atat de arzatoare.
5. Daca ti se va trezi vreodata neuronul solitar poti sa ma critici pentru ce si cum scriu, dar numai dupa ce ai citit ce am scris, in caz contrar, te rog, politicos sa simplifici peisajul.
Pa!

Cristina-Andreea Nourescu said...

iar de Badea vorbeai intr-un comment dat lui moxxx, si nu mi se pare mimic...

XxCassyDyxX said...

Stiu filmu :D l-am vazut shi e superb ..doar l-am vazut impreuna cu tine nu?
Shi acum am un mesaj pentru ,,capshuna":in primul rand pentru cultura ta generala capshuna e roshie nu roz..daca asta ai vroiai sa folosesti culoarea capshunei la blog...in al doilea rand chestiile personale nu se posteaza in cadrul blogului cuiva mai ales daca acesta se refera la poezii sau jurnal sau alte chestii artistice..in al treilea rand blogu tau e de rahat.
Cam atat am avut de spus..Bye!