Monday, July 28, 2008

Sighisoara

Festivalul de arta medievala de la Sighisoara, tocmai a avut loc. Ma asteptam sa ma pot cufunda pe deplin in atmosfera medievala. Ei bine...am avut si nu prea ocazia. Dupa cum stiu, cei ce au fost interesati de acest eveniment spectacolele s-au tinut in mai multe locatii. Ei bine, eu cred ca cu exceptia celor tinute in Piata Cetatii si in catedrala ortodoxa, unde chiar a existat acel iz de medieva; cele tinute, de exemplu in Piata Octavian Goga s-au transformat intr-un festival al berii, micilor si altele de genul. Si a fost MARE PACAT. Pentru ca au fost artisti autentici, care au dat dovada de profesionalism si pasiune.
As putea sa pun pe lista de "ASA DA" pe cei de la Anton Pann, pe baietii de la Aeternum si pe polonezii de la Brodas Band (n-am prins tot festivalul). Un "ASA NU" hotarat l-ar reprezenta Roma Swing Ensemble, care confunda conceptul de jazz cu cel de muzica lautareasca, de inima albastra etc. Chiar eram curioasa sa descopar cu ce se mananca jazz-ul medieval, am stat pana tarziu ca sa aud cu urechile mele cum suna acest jazz.Ei bine ast band canadian in funte cu "maestrul" Lache Cercel, a fost dupa parerea mea si a tuturor celor veniti acolo pentru muzica, o bataie de joc. Probabil le-a priit muzica lui celor veniti pentru a bea o bere si a servi un mic la supra pret(ca sa demonstreze ca au cu ce).
Nu mica mi-a fost mirarea cand am dat un search pe Youtube ca sa atasez un clip "de acolo"post-ului si am gasit asta:. Dar, de fapt, n-ar fi trebuit sa ma mire, traim in Romania doar, tara tuturor posibilitatilor.
Iata-i totusi pe cei de la Anton Pann intr-o alta locatie ce-i drept, dar aceeasi muzica cum rar mai vezi prin tara asta:.
Iata-i si pe Aeternum, acest band sibian, care a reusit sa impresioneze si prin vestimentatia care era "de acolo", dar mai ales prin muzica lor, care le-a atras simpatia si sprijinul unuia dintre componentii de la Celelalte Cuvinte.
.
Una peste alta a fost muzica buna pentru cine a cautat asa ceva, de fapt au fost de toate pentru toate gusturile. Next time, poate tine si vremea cu cei carora le mai pasa de arta medievala.

No comments: