Monday, July 30, 2012

Viata bate filmul si invers

Cu totii cunoastem sintagma "Viata bate filmul", dar daca ne-am gandi putin la faptul ca imaginatia poate naste monstri si nu numai am putea spune ca intrucatva si filmul prin forta ideii redate poate "bate" unele scene din viata. Cu totii am iubit macar odata in viata si ne-am furat-o de la subiectul iubirii noastre intr-un fel sau altul; fizic sau psihic, probabil de aici si expresia de mind fucking. Ceea ce am ajuns sa constientizez cu regret e ca atunci cand iubim ranim cel mai mult, pentru ca ne e atat de frica sa suferim incat involuntar preferam sa le facem rau celor pe care de alfel sustinem ca ii iubim. In seara asta am vazut "Blue Valentine"- e o drama romantica, insa nu siropoasa in care sunt puse in paralel secvente din inceputul fericit al relatiei unor tineri si secvente din viata lor de adulti cu frustrari, dorinte si esecuri. Ceea ce mi-a placut este ca atat secventele fericite cat si cele din partea mai noircie au fost redate cu aceeasi intensitate pentru ca acei ce vizioneaza filmul sa simta haul ce s-a cascat in acel cuplu. Nu e o tema inedita insa mie una mi-a amintit de o relatie in care la inceput credeam ca mi-am intalnit sufletul pereche si urmarind filmul m-a busit plansul,pentru ca era ca si cum cineva ar fi proiectat pe un ecran deziluziile mele si mi le arata cu degetul si era o discrepanta uriasa intre cat de frumoasa a fost la inceput relatia cu plimbari in miez de noapte si tot felul de dragalasenii si intre cat de dezolant a ajuns sa fie finalul in care prea tineri fiind am jucat un ping-pong de mare anvergura cu toate sentimentele noastre neconstientizand cat de mult rau ne faceam. Atunci cand in final am realizat, era prea tarziu, intrucat toata iubirea noastra se sparsese in cioburi mici pe care niciodata n-am fi putut sa le lipim la loc. P.S: Multumesc Adriana pentru sugestie!

No comments: